2020-06-04 11:31:29

Istraživanja o nastavi u doba COVIDA u PRHG

Nastavna godina je uskoro gotova, maturanti su završili svoje školovanje, a za petnaestak dana će i ostali ostaviti školske klupe iza sebe, makar do jeseni. Školske klupe ili aplikaciju Microsoft teams, sasvim svejedno. Posljednjih mjeseci školske klupe zamijenili su udobniji kreveti, fotelje, radne stolice… Nova radna odjeća postala je pidžama ili u boljem slučaju trenerka. Trenutno je u trendu imati „zgužvanu“ frizuru ili punđu, pustiti bradu ili njegovati prirodni look bez maskare. Novi modni trendovi postavljeni su tijekom video poziva u nastavi.

Da, mi se za vrijeme nastave na daljinu slušamo i gledamo. Online nastava u našoj školi vrlo je slična nastavi uživo - odvija se u realnom vremenu, svaki dan od 8 do 14 h po postojećem jutarnjem rasporedu sati. Marljivi nastavnici pripremaju materijale iz dana u dan koje zatim prezentiraju učenicima na online satu, a odgovorni i savjesni učenici preko mikrofona ili chat-a pitaju, raspravljaju, odgovaraju ili objavljuju svoje istraživačke radove, eseje i sl. Tijekom nastave na daljinu međusobno smo se povezali, postali smo partneri u osmišljavanju i provedbi učinkovite i korisne nastave. Nije izostalo ni učenje kroz zabavu pa se tako na satima razrednika zabavljamo dok učimo peći palačinke ili peglati.

Prije nego je započela online nastava, kvalitetno smo se i dugo pripremili tijekom proteklih nekoliko godina zahvaljujući sudjelovanju u različitim projektima na nacionalnoj i europskoj razini u sklopu kojih su nastavnici usavršili svoje digitalne vještine. Ovu situaciju smo iskoristili najbolje što smo mogli i znali…i jako smo zadovoljni rezultatom! O zadovoljstvu svjedoče i učenici i roditelji. Naša školska psihologinja Sabina Saltović u travnju i svibnju 2020. provela je dva istraživanja o mišljenju učenika o online nastavi i njihovom mentalnom zdravlju te roditeljskom zadovoljstvu školom koje možete vidjeti u prilogu. U istraživanjima je sudjelovalo 410 (83%) učenika i 299 roditelja.

Povratne informacije učenika poslužile su nastavnicima za samoevaluaciju i prilagodbu nastave. Pozitivne povratne informacije roditelja osnažile su nastavnike u daljnjem kvalitetnom radu. Zahvalni smo učenicima i roditeljima na zajedničkoj suradnji u snalaženju u nepoznatome, ali istovremeno se veselimo početku nove školske godine u našoj žutoj zgradi.


Prva riječka hrvatska gimnazija